Be a "kärring"

Hola!


Har övningskört med mamma idag, av någon anledning kör jag bättre när pappa är med än med mamma... tror lite det har med mammas nya bil att göra.
Har ju bara övningskört den en gång innan och växellådan är helt ombytt om man ska jämföra de med hondan...
Lite förvirrande att backen är bredvid ettan, men det är något man får deal with och lära sig. :L
Vi övade lite backning idag och det fungerade väl.. åt skogen?
För om man har foten på gaspedalen så går det för fort backåt och om man inte gasar så dör den och med de orden så har jag kommit fram till att jag ska bli en "kärring åkare" som mamma kallade mig eftersom jag sa att jag ALDRIG ska backa mer, blir så jäkla förbannad när det inte blir som jag vill.
Jag vill ju backa i lagom tempo men det går icke!
Med Hondan funkar det iaf SAKTA!
Får väl vara glad över att det inte är så stor trafik i skogen. xD


I veckan har jag åkt bussen mot Björsäter för första gången, lite läskigt då jag enbart hade fått beskrivningen "när det kommer en stor kurva som busschauffören måste sakta in väldigt mycket på kommer busshållsplatsen du ska av på", men som ni ser!
Jag lever och kom av på den rätta busshållsplatsen eftersom Mormor och Imre stog där och tog emot mig sen var det en vandring på vägen nästan 2 km för att ta sig till Imres hus.
Där vart det övernattningen och på onsdagen vart det att åka till stan där jag skulle hämta mina nya glasögon och köpa en kavaj till Sparbanksdagen eftersom vi skulle visa upp vårt UF företag där.



Såhär ser glasögonen ut:
JK London Camaby, Svart metall
Carducci , Brown
K-ton pilot, Gold


Kavajen var riktig snygg!
och det vita linnet köpte jag också :L
Men sen så gick jag en sväng och hittade en snygg stickad tröja och jag har den redan i en färg så jag tänkte köpa den i en mer neutral färg så det vart svart ;)
Var riktigt nöjd den dagen :).
Sen blev det att hälsa lite snabbt på Älsk som har hjälpt mig att fixa lite smått och gott till min datorn! TACK<3


Peace out!
Johanna

Kommentarer
Postat av: Emma

vad fina de var!! :D

2010-11-05 @ 17:15:55
URL: http://stillunwritten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0