Judge me and I will prove you wrong..

Du kanske tycker att jag är för gammal?


När jag satt på bussen påväg hem igår fick jag sitt sällskap av en kvinna som var 40+ och med sig hade hon en barnvagn.
Hon frågade om hon fick sitta hos mig så att hon kunde hålla koll på sin dotter. Efter ett tag började vi prata och jag frågade hur gammal hennes dotter var, får svaret 1 år och hon lägger även till meningen "du kanske tycker att jag är för gammal?".


När det handlar om barn tycker jag inte att det spelar så stor roll hur gammal man är så länge barnet får all den uppmärksamhet, kärlek och stödet den behöver för att få en bra uppväxt. Vi alla mognar vid olika tidpunkter i våra liv, vissa kanske aldrig blir mamma och andra känner behovet av att skaffa barn och vill ha en stor familj med många barn.
Hon sa även att hon hade en dotter som var i tonåren och att den lilla var en sladdis, varken jag eller någon annan har rätten att döma någon som skaffar barn tidigt eller sent, vi alla kan ha olika åsikter om det men man måste komma ihåg att vi är alla olika och att få barn tidigt eller sent kan vara 'rätt' för vissa men inte andra. Vi är olika individer som väljer att ta olika vägar i livet och de val man gör själv gör ska ingen annan dömma.




Din ålder är bara en siffra och den förklarar inte vem du är eller hur utvecklad du är, man kan känna sig både yngre eller tillomed äldre än sin 'rätta' ålder.


Peace out!


Johanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0