Falsity

Jag blir så himla trött,
på alla som inte står för det de säger, för alla som är falska.
Som inte ens kan säga till sin vän som behandlar de som skit,
som inte ens kan stå för det de säger om andra människor, utan snackar skit om de och bara låtsas som om allt är bra sedan. Jag vet att man ibland behöver rensa luften omkring sig men varför inte ta det med den som det rör sig om?
Varför inte?
Jag förstår att ibland lyssna människor inte på vad man har att säga, men om man säger det man verkligen känner och på det allvaret så att personen ifråga förstår så kan det bli förändring.
Jag säger inte att allt blir som det skulle va men vad är bäst?
Att må dåligt och ständigt störa sig på en person, bli trakasserad lr att säga ifrån?
Vad är det värsta som kan hända?
Ja det kanske blir en splittring men vad är bäst, att för alltid må dåligt eller att rensa luften?

Ja jag vet att jag inte är den bästa personen att skriva det här och jag är inte det bästa exemplet, jag vet att jag har svikit, snackat skit, men jag säger ifrån när det går förlångt. Jag står för det jag säger.
Jag är inte falsk!
Jag vet att jag kan skjuta fram saker, för att jag är rädd, för att jag är förvirrad.
För jag vet inte om det kan bli bra igen!
Jag vet inte om vi kan ignorera det här vi gick egenom tsm de senaste 2 åren.. de går inte att sudda ut.
Men egentligen, skulle vi inte bara såra varandra om vi vart kompisar?
Ärligt talat vad skulle vi få ut av det?






                        

              -.FEAR
                  -.LONELY                       -.GUILT                           -.ABAND      
-.ANGER              -.MISS
                    -.DEPRESSION            -.ACCEPTANS             -.LOVE 





.Här är många känslor som svämmar över dagligen,
Vi måste börja bli ärliga och ta hand om varandra.




ibland är det svårt att bara klara av dagen..
men jag är stark, har har klarat mig ur värre situationer..


Love and Peace
Johanna



Kommentarer
Postat av: Anonym

då frågar jag DIG, varför tar inte du upp allt detta du skrev i bloggen med den person det rör sig om? Varför måste du skriva massa skit på bloggen om att personen ska ta det med personen det rör sig om. Du gör ju likadant? Snackar skit om (jag antar honom) på bloggen. Väx upp för fan.

2010-02-02 @ 18:25:30
Postat av: Johanna svarar!

Kära lilla Gumman, lr miss Anonyom (feg för att stå för det du säger?)

Har du läst bloggen överhuvudtaget lr väntar du bara på att "försöka" bryta ner mig, för det kan du inte. För det första skriver jag om människor som gör allt det här det betyder inte att det måste handla om en person utan handlar om känslor och tankar som blandas in. Jag snackar inte skit om ngn på bloggen, för jag är inte SÅ omogen, den enda som borde växa upp är du :L.

Eftersom du är så feg och rädd att du inte ens skriver vem du är, så vem borde växa upp?

Jag som skriver hur jag önskar att världen var en bättre plats utan falskhet eller du som är så patetisk att du inte ens vågar skriva vem du är, fast iof vet jag ju det men lite skrattretande att du inte vågar skriva vem du är lr vad du har för åsiktet så att alla ser.. =).

Ha ett bra liv med alla din fördommar, jisses. ;)

2010-02-02 @ 19:26:26
URL: http://thisjohanna.blogg.se/
Postat av: ...

fler personer som skriver saker om andra utan att prata med dem eller pratar om saker med folk som känner personen de borde prata med osv. kommer i åtanke när jag ser detta.

2010-02-03 @ 20:36:12
Postat av: ...

och då menar jag inte blogginlägget utan beskyllningen från den anonyma.

2010-02-04 @ 06:13:54
Postat av: Sofia

Jo, jag står visst för vad jag säger. Men eftersom namnet tydligen inte kom med så skriver jag nu att det var jag. För jag orkar inte ta skit från dig när jag försökte hjälpa dig. Jag fattar inte vad jag har gjort dig för att du ska hata mig.

2010-02-05 @ 18:28:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0