Our lips are sealed



Vet inte vad jag ska skriva..
Jag vet bara att jag behöver rensa tankarna just nu behöver få ut det som har tyngt mig i helgen.
Vad gör man när man får reda på en i familjens "förflutna".
När det "förflutna" inte existerar idag men det är samma person.
Vad gör man om den personen har behandlat många illa innan dig men du aldrig har känt av det eller känt att denna personen har gjort så mot dig.
Jag vet inte vad jag ska tycka om personen längre, ska jag bara släppa det som hände för flera år sen och se henne såsom den hon är för mig?
Eller ska jag låta den bilden av henne, den hon va förut förstöra min bild?
Jag kan inte radera det som har hänt, men om det hände innan jag var född..
Man kan ju ändra sig lite eller hur?
Alla dessa nya faktan.. alla dessa nya bilder!
Hur ska jag tycka o tänka om dig nu?




Jag klarar det nog inte..
Du har alltid funnits i mitt liv, du har alltid varit där.
Alla gråter när man har mist någon nära..
Men vad är hemskast?
Att man har mist någon med döden eller att personen ifråga lever men vet inte vem du är?
Jag vet inte hur jag ska hantera det här..
Morfar jag vill så gärna hälsa på dig ofta, men jag klarar inte av att du inte kommer ihåg vem jag är.
Att du inte kommer minnas alla somrar, alla kortspel, alla skratt, alla skämt du sa.
Du kommer inte minnas mig.
Om jag talar om vem jag är så kommer du veta vem jag är i några sekunder tills du kommer kolla undrande på mig med en blick som frågar "vem är du?".
Jag saknar dig så mkt..
Du betyder väldigt mkt för mig, allt har gått så fort och jag hoppas att du vet och förstår att en bättre morfar kan man inte ha.
Så morfar..

Tills vi möts igen.

/Johanna

Kommentarer
Postat av: Moster G

Så många tårar som kom då jag läste, Johanna! Om du bara visste hur dina ord berörde mig. Hamnade på din sida av en tillfällighet, läste just detta av en tillfällighet - men kanske var det meningen att just jag skulle läsa?? Så fort vi kan så gör vi ett besök. Det skulle vi må bra av tror jag. Hur det än är - och hur han än mår...

2010-03-25 @ 21:12:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0