Italien

Klockan är 08.15 (onsdag) och bussen är i björs, där stiger Amanda, Jennie och Jag på för att få bra platser. (A)

Nu är vi i Mölletofta för att äta Lunch (Burger king).
Vi var också  vääääldigt spända på att åka till ITALIEN :D

Efter att ha åkt 2 färgor som även detta citat kom till
"Linn-Följ med, följ med ledarna så tappar vi inte bort oss och så hittar vi utgången.. 
Några sekunder senare
Jennie och Johanna- Var är Linn?" HAHAHHAHAHA!
Efter att ha sovit en natt i buss så var vi framme i polen och fick en rundtur i koncentrationslägren Auschwitz o Birkenau.

  torsdag 2/4                       Auschwitz                                                       

                                            Auschwitz


                                              Auschwitz


                                                 Sandy och Jag

I bussen påväg till Birkenau


Barackerna de bode i !


toaletterna..

Det som är kvar av de förstörda barackerna...

de tog aldrig slut...

sovsalen..

Plattformen där judarna avlastades..
 
Fredag 3/4

Efter att ha övernattat ännu en natt i bussen är vi snart framme vid Assisi där vi ska bo på ett vandrarhem :)
 
15.00 var vi framme i Assisi, man måste bra älska stället. Det är som en egen by på berget och det är typ allt gjort av ljus sten. Vill tillbaka<3 Men iaf, när vi kom fram till Assisi satt alla av till duschen, de första fick duscha varmt medans vi andra fick duscha i isande vatten men så blir det när vissa idioter duschade i 40!!!! minuter utan att bry sig om ngn annan än de själva.

Fräscha o reda att gå :L

En av mina älsklingas bilder <3

Staden. :)

vårat städade rum..!

Lördag 4/4

Hello rom :) Fontana de trevi

Spanska trappan :)

Miiiina shopping tjejor :D:D<3

Söndag 5/4
Här är vi på kyrkbesök ;P

Här "önskar" jag för fullt :) Någon dag ska jag komma tillbaka till Italien..

S:t Peterkyrkan.. vi stod 15-20 min i kö (A) Annars brukar det ta runt 3-4 timmar :O.

Jag, Jennie och Amanda, shoppade för fullt XD. Här är vi påväg till hotellet

Utsikten från rummet :)

Rumskompisarna =L

sen vid halv 4 vart det jordbävning...(natten)

Måndag 6/4
Katakomberna :L
Gångar i marken där gravar finns xD

De kunde inte riktigt parkera... det var typ 2 cm mellanrum  :S.

you see :))

Colosseum.

Forum Romanum

The Blondies :d

Tisdag 7/4
Cappuchinermunkarna.. som var ett ställe uppbyggt med skelett. :S Läskigt

inatt blir det avfärd och sova i bussen ;P.
Onsdag 8/4
München, Tyskland :P

Byggnader

Här sitter vi och vänar på alla :).

Haha här åker vi tunnelbana till bussen...
Emelie- "Ta kot på mig, ta kort på mig.. ser nu vad lång han är mot mig"
Jennie o Jag kollar på kortet o så ser vi att han kollar in i kameran.. tänk om han visste att vi tog kort på honom :O (A)

Utanför bussen påväg hem. :)


Shoppinglista:
2 Klänningar
2 skor
2 väskor
1 skärp
1 jacka
1 armband
1 kjol
1 par solglassögon
1 Halsband
*Godíiis

Ciao Bella o Bello!

Love Johanna.

Kommentarer
Postat av: Amanda

sakna italien :(

fina bilder :D

<3

2009-04-28 @ 16:50:08
URL: http://mormoreminidol.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0