Historien om den fula ankungen...

De flesta snackar om tiden när de var små, om hur mycket de vill spola tillbaka den tiden.
Då "bekymmer" inte fanns, lr man behövde inte ta ansvar för ngt!
Men ja vet inte ens om ja vill spola tillbaka, min barndom va dock inte allt för lyckad.
Har väl inte jätte jätte mkt att klaga på, de finns de som har det värre.
ändå kan ja inte sluta tänka på den, har gått o funderat på den i 3 dagar nu o NEJ ja vill inte spola tillbaka tiden !
Varf skulle ja vilja spola tillbaka till ett liv i skuggan ?
TIll ett liv då man inte "existerade", lr att man inte va tillräckligt sööt för att ens få ngn blick?
Varf skulle ja vilja spola tillbaka till ett liv med en massa helveten?!
Då ja var i skuggan av min söta syster, då allt snack gick om henne.
Hur söt hon va, hur stor hon hade blivit, hur många som ville ta henne hem..
Sj så stod man där o tog emot allt.
Så min uppväxt handlade om att ja jämt o ständigt fick höra hur sööt min syster va o hur osöt ja var ! Funny
Som den fula ankungen som inte passar in, som den fula styvsyster,askungen o som shrek.

Varje födelsedag då släktingar skulle komma för att fira mig så vart återigen uppmärksamheten vänd till min syster o min födelsedag handlade inte om mig. Ja trodde att ja för en skull skulle hamna i centrum, om de så bara var för en sekund, en minut, en dag...
Ja satt ensam på en stol vid bordet..o kollade på tårtan med de tända ljusen..
ja knep ihop ögonen o önskade mig ngt som är för stort för att uppfyllas.........
att ja ngn gång skulle duga för den ja e.
Så därför har ja inga större förväntningar när min syster e med.
så därför kräver ja inte den uppmärksamhet ja aldrig kommer få...klart ja var avis på min syster...
man vart ju alltid genomskinlig som en tår för omvärlden.
därför har ja svårt att ta emot ngt possetivt som ja får, som igentligen borde va till min syster som de alltid annars brukar va..!
Varf skulle ja ändra på min uppfattning nu när ja har levt med de här så länge jag kan minnas?!

Ja blir förvirrad,
varf dessa komplimanger hela tiden?
Vet du inte att jag e osöt?!
Att ja e den utstående, den fulast av oss alla?
Ja förtjänar de inte, de e du som e underbar o snygg!


Älskar dig för den du e!<3

Kommentarer
Postat av: Patrick

Du ääääär såååå himla mycket sötare än Julia!
Jag kan verkligen inte fatta hur du inte kan ha fått blickar osv.. Eller så är det bara det att du har missat det... :/
Älskar dig.. För att du är underbart snäll och genomgod. O så för att du är den vackraste varelsen jag någonsin sett.. Den du tar istället för mig sen blir världens lyckligaste han också :)

2008-05-25 @ 23:26:45
URL: http://p880818f.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0