Nytt läsår, ny början?

den nya början vart svårare än jag trodde...

Jag trodde att början på gymnasiet skulle vara något nytt, då man glömmer all skit som har passerat.
Då man tänker framåt o försöker gå vidare, man har redan gått igenom så himla mkt som man helst inte vill stöta emot igen , för åren på högstadiet var jobbiga. Men det finns också de stunder som ja aldrig kommer glömma, som när ja mötte mina allra allra skuttiga kompisar :) : Tove o Ulrika, Tove du va blyg o såg ledsen ut den dagen ja började prata med dig, jag började prata med dig för att du visade det jag kände inombords, sorg, o en viss gräns till att man inte dög till ngt.
Men du förändrade min syn o ja hoppas ja förändrade din också <3
Ulrika, du satt där alldeles ensam när ja för första gången gick fram till dig, en av anledningarna var att jag var nyfiken på dej :) undrade vem du var o var du kom ifrån, vilken klass du skulle gå i ! Vilken lycka det va när du sa 8C2 =)
även om vi inte började komma nära varandra förens ett par år senare så betyder du väligt mkt för mig <33

Jag trodde att när ja hade blivit starkare skulle ja glömma de hemska åren som jag  har försökt gömma så länge, men de kommer fram när man minst anar det. Man jämför tiden då men den nu, man blir ledsen för minsta lilla sak som händer nu för att den påminner så mkt om den förra... alla skrattade så mkt åt mig då, klumpiga, fula Johanna som inte dög något till! Ja glömmer aldrig när alla stod i en ring o skrattade, de skrattade så högt, så grymt så hemsk.
de kom närmare o närmare, o slängde ut sina jävla kommentarer, ja kommer ihåg det som det var igår.
därför så känner jag tårarna börjar bränna när någon skrattar åt något jag har gjort...eller säger ngt som alla de andra brukar säga..även fast ni inte menar illa eller skämtar så kan jag inte hjälpa att ja blir ledsen.
Ja kan inte hjälpa att ja inte kan hålla tårarna borta varje dag, ja kan inte hjälpa att ja just nu nästan funderar på att skita i skolan för alltid. Ja kan inte hjälpa att minnerna e för svåra att glömma..

ja kan inte hjälpa att det inte känns som du älskar mig..
antagligen är ja inte värd din kärlek heller.. ja kan inte hjälpa att ja e dum i huvudet.
ja kan inte hjälpa att ja är trög ofta eller inte fattar ett smack.
ja kan inte hjälpa att ja inte är den du önskar ja skulle va.
ja kan inte hjälpa att JAG SAKNAR DIG VARJE SEKUND O VILL HA DIG HÄR!
JAG ÄLSKAR DIG, JAG ÄLSKAR DIG, JAG ÄLSKA DIG, JAG ÄLSKAR DIG, JAG ÄLSKAR DIG, JAG ÄLSKAR DIG
ja kan inte hjälpa att ja varje dag funderar på att skolka till dig..

Din för evigt // Johanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0