Första, andra dagarna i ny skola!

Hopp, nu har ja gått totalt 2 dagar i skolan...
har nya kompisar, nu när de kom så förstår ja att alla är bra på sitt sätt.

Ulrika: Är bra att prata med, hon lyssnar, säger kloka saker, ritar, är bra på alla sätt <3
Melina: Är bra på Engelska, är cool, lyssnar.
Agnes: Kan rita as fint, rider, är vegaterian, har cool klädstil!
Ida: är sig själv, rider, har skit fin klädstil hon också o är snäll, lite kaxig kanske :P
Johanna:                         ?

Förstår ni? Alla är bra på något sätt, alla passar in, medans ja är vanlig, tråkig, o kan inget speciellt och är inte speciell heller.. ja förstår inte varför ja hela tiden försöker övertala mig själv om att jag passar in här. Jag tror inte ja passar in någonstans, för det handlar om att kunna någon unik och utmärka sig. Ingen kommer ens lägga märke till den trista vanliga Johanna, fattar inte ens varför jag ens försöker passa in någonstans. Fattar inte ens vad ja ska göra, för inget inget är speciellt på mig, Ja är bara vanligt blond, vanligt kort, vanligt bred, vanlig vanlig vanlig vanlig!!!!!!!
VAD SKA JA GÖRA FÖR ATT EN GÅNGS SKULL SKA PASSA IN, FÖR ATT TRIVAS, jag trvis men ändå inte för jag känner mig aldrig riktigt "hemma". lr ibland ibland inte. Alla andra som är speciella dom gör mig osynlig, som vanligt.
gör mig tråkig. jag passar ju inte in , jag passar ju inte in, jag passar ju inte in, jag passar ju inte in :''(.
.
Igår vart ja verkligen förvirrad, o trött, lite ledsen, helt utmattad, nästan utbränd igen...men det kan ju nästan inte vara möjligt, efter två dagar menar ja ! Ja kollade inatt på P.S I Love you, shiit va ja tjöt :( Satt o tänkte på vad ja skulle göra om det var Patrick..om han plötsligt skulle vara borta! Inte finnas till hands, inte vara min. Ja vill inte ens tänka på det, egentligen får jag tankar som jag inte ska tänka på, ja tänker på allt det värsta som kan hända i mitt liv o på något sätt när jag är ensam försöker ja på ngt vis göra mig själv så depprimerad o ledsen, o rädd som möjligt. det kommer automatiskt när ja är ensam ! Vill inte att de ska hålla på såå..... men vad kan ja göra

// En lätt förvirrad Johanna...

Kommentarer
Postat av: tovve

Det är det du gör fel Hanna. Du ska inte försöka passa in. Gör vad du känner för, klä dig i det du tycker är fint, gör det du tycker om att göra. Skratta om du är glad, skutta omkring & skit fullständigt i vad alla andra tycker. Då utmärker du dig på ditt eget sätt. Då blir du dig själv...& mer speciell än så kan du inte bli. Precis som ingen annan kan.

2008-08-20 @ 20:19:08
Postat av: Jennie

Johanna du har så himla många egenskaper så det går inte att räkna upp alla. Du kommer aldrig vara tråkig i någons ögon :) <3

2008-09-24 @ 16:49:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0