Under Pressure..

Existerar 18½-års kris, och har jag isånnafall hamnat i en nu?
Snurrar jorden så fort som jag just nu tycker att den gör?
Vad händer efter studenten?


Frågetecknet nummer ett är jag just nu, känner pressen från alla håll.. det är nu du ska bli vuxen, hur kan du inte veta vad du vill bli?
Jag är just nu för rädd för att ta beslut, för måste jag isånnafall stå för de om en vecka eller två?


Jag är rädd för ovisheten för att tappa bort mig själv, mina kompisar och framför allt tappa bort min framtid som jag inte vet hur den kommer att utvecklas.


Jag tyckte att pressen i 9:an då man fick hem kataloger om gymnasium var en jobbig tid men nu är den här igen och tro det eller ej med det är tamigfan jobbigare än jag hade trott.
Mitt i all den här stressen och pressen har jag tappat bort något viktigt, min tro på mig själv, jag är i en fas där det känns som att allt jag gör kommer att misslyckas och jag har slutat att tro, på mig själv. Jag är inte längre på det medelmåttiga stadiet utan har sjunkit lägre..(hur man nu kunde det)..


Jag hoppas innerligen att jag har samma månad, samma tid hittat vad jag vill bli nästa år för att inte veta hur morgondagen ska bli skrämmer mig.. jag kämpar mot det men den som har misslyckats är jag och den misslyckandet har jag överfört till alla i min omgivning och tror att varje blick och samtal är ännu ett sätt att kritisera mitt negativa misslyckande.


Jag hoppas att ni all mår bra och är mindre förvirrade än mig.




Peace out! Johanna

Kommentarer
Postat av: Sandy

Åhh, Johanna!! Vad jag känner in mig i din text!

2011-04-13 @ 21:19:22
Postat av: Anonym

Den finns säkert, tyvärr.

Måste ses snart gumman, länge sen<3

2011-04-14 @ 11:20:58
Postat av: Emmapemma

jag vet precis hur du känner, jag var där ett år tillbaka i tiden och det är jobbigt! men ta en dag i taget för ditt liv börjar när du tagit studenten. ta ett ströjobb, res, se dig omkring. du behöver inte sätta dig i en skolbänk direkt bara för att många anser att det är det rätta. för det är inte alltid det. det löser dig Johannapanna, det gör det alltid! <3

2011-04-15 @ 18:02:41
URL: http://stillunwritten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0