Besviken.. förbannad!



Man gör misstag för att lära sig..
Man gör misstagen igen för att förstå "Det här funkar inte"..
Man gör misstag för att man är mänsklig..
Man gör misstag, man gör fel.. det är så man lär sig.
Via misstagen stärks man, blir vuxen..
Via misstag tar man sig fram i livet med en hård vilja att lyckas.
Via misstag!

Så varför vägrar du låta mig göra misstag?
Varför vägrar du låta mig välja mitt eget liv, min egen väg?
Du säger att kontroll över en annan människa är det farligast som finns..
Så varför försöker du då bestämma?
Varför går du emot det du själv säger?
Varför låter du mig inte vara lycklig?
Utan jag får ljuga för att inte göra din besviken.
Du sa att man inte får ljuga men vad ska jag göra när jag inte har något annat val? När du vägrar lyssna på vad jag säger. När du vägrar att förstå att jag kan SJÄLV!
Visst jag är inte något proffs på livet men vem är det egentligen?
Så låt mig göra egna val ist för att göra de åt mig.
Jag kanske inte vet vad jag ska välja ibland men pressa mig isf.. bara välj inte åt mig.
Jag vill leva mitt eget liv, du har levt halva ditt är det inte min tur att bevisa att jag kan själv, att jag visst kan se och förstå mig på livet.
Låt mig göra egna misstag..
Jag förstår att det kan bli jobbigt att se mig falla men jag tar mig upp igen.
Det gör jag alltid.
Låt mig göra egna misstag!
Stötta ist för att skuta ifrån mig för det är det du gör.
Jag säger inte sanningen till dig för att jag vet hur du kommer reagera.
Hur du kommer att se mig -"din misslyckade dotter".

Du säger "stressa inte"..
Men i andra sekunden "Gör det här"..
och i tredje "DU SKA"..
Låt mig göra egna misstag!
Jag fattar att du är rädd om mig men om du skyddar och bestämmer allt kommer du bara att skada mig.
Jag är jag.. jag måste kunna leva som jag vill..göra det saker jag vill.
Jag är sjutton om 2 dar!
Jag MÅSTE få bestämma över mig själv.

Jag orkar inte all bråk.
Sluta bråka med mig.

Jag orkar inte..

Kommentarer
Postat av: Patrick

Bara säg som det är o ta smällen.. För om du vill bestämma själv måste du visa det för "lala"..

Det är vad jag tycker :)

2009-09-28 @ 00:11:46
Postat av: E

Jag håller med. Säga som det är och ta smällen, det är vägen du måste vandra. Det handlar om att VÅGA ta smällen Johanna. Att inte bry sig om hur det reageras när du säger som det är. Stå på dig, stå upp för din åsikt. Rid ut stormen.

2009-09-28 @ 12:01:33
Postat av: Anonym

Som sagt, du säger att du vill göra dina egna misstag? Men tänk såhär istället: om vem det nu är du skriver om talar om för dig vilka misstag som kan komma, då slipper du kanske dem och kan välja en annan väg? En bättre väg så man slipper göra om samma missatg? Inte sant? Sen ska du inte tro att bara för att du är sjutton snart att du kan allt och får göra allt. och dessutom SKA göra allt. du hinner. jag lovar dig det.

2009-09-28 @ 21:49:50
Postat av: Johanna Svarar

P- Jag vet, och jag vet det snart.. modet måste bara komma till mig.



E-(vem är du? :)) Tack, det uppmuntar mig väldigt mycket! Jag försöka säga vad jag vill!



Anonym- Jag förstår hur du menar, men att * ska göra mina val i livet som är viktigt i framtiden och funkar sen när jag vill något annat. Jag vill bara lära mig själv, självklart söker jag olika åsikter och lyssnar på allt de säger, men alla försöker välja min väg och det behöver jag göra själv och det är det jag menar.. att jag måste lära mig att stå mer på egna ben. Jag fattar jag är 17 och har inte upplevt allt men jag måste besluta saker själv och det måste accepteras. Jag menar inte att jag är sjutton och kan allt utan jag är sjutton låt mig visa vad jag går för men ge mig råd och finns bakom mig om jag misslyckad ist för att säga "om du gör så lr så" blir jag besviken. Jag behöver stöd för att våga göra det jag vill!

2009-09-29 @ 23:12:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0